G
Bir şirketin para kazanma niyetini açıklayan bir bileşen. Gelir modeli, bir kuruluşun iş modelinin ve iş planının önemli bir unsurudur. Temel olarak, işletmenin ne sunacağı ve müşterileri nasıl ücretlendireceği hakkında ayrıntılar verir.
Mal ve hizmet üretmek için bütün üretim öğelerini bir araya getiren, kar amacıyla risk üstlenen kişi.
Girişimcilerin iş fikirlerini hayata geçirerek ekonomik bir değerin elde edilmesi süreci. Ekonomik büyümeyi destekleyen, iş dünyasına yenilik katan ve istihdam yaratan önemli bir süreçtir.
Girişimcilikle ilgilenen ve birbirleriyle iletişim, işbirliği halinde olan tüm paydaşların kapsamı. Türkiye Girişimcilik Ekosistemi’ni, girişimler, programlar, yarışmalar, yatırım fonları, hizmet firmaları, kurumsal şirketler, kitlesel fonlama platformları, devlet hibe ve teşvik fonları, topluluk/dernekler, öğrenci kulüpleri, eğitmen/mentor/danışman/koçlar, içerik kaynakları ve çalışma alanları oluşturur.
Şirketlerin sermaye ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla özel yatırım fonları veya özel sermaye şirketleri tarafından sağlanan finansman türü. Genellikle halka açık olmayan şirketlere yapılır ve bu yatırımlar genellikle belirli bir süre sonunda çıkış stratejileriyle sonuçlanır. Burada, bir girişim sermayesi şirketi portföyündeki yatırımcılardan belirli miktarlarda yatırım alarak bu yatırımları bir fonda toplar. Bu fon, artık girişim sermayesi şirketi tarafından yönetilecektir. Burada temel hedef en doğru yatırımın yapılması ve yatırımcılara karlı bir şekilde geri dönüşün sağlanmasıdır.
Yatırım fonları oluşturarak, bu fonlar aracılığıyla şirketlere sermaye sağlayan ve genellikle şirketlerin yönetimine etki eden kuruluşlar.
Bir girişimin belirli bir aşamada ihtiyaç duyduğu sermayeyi sağlamak amacıyla düzenlenen yatırım etkinliği. Bir girişimin finansal ihtiyaçlarını karşılamak, büyümeyi desteklemek veya yeni projeleri hayata geçirmek için yatırımcılardan sermaye toplama sürecini içerir.
Gizli bir ilişki kuran yasal olarak bağlayıcı bir sözleşme. Sözleşmeyi imzalayan taraf veya taraflar, elde edebilecekleri hassas bilgilerin başkalarına verilmeyeceğini kabul eder.
İnternet sitelerinin geniş anlamda trafik ölçümü yapabilmesine ve bu trafikleri belli zamanlar ile karşılaştırmalarına yarayan ücretsiz bir Google servisidir.
Google’ın arama sonuçlarında, iş ortağı sitelerde veya Youtube’da reklamlarınızı göstermenizi sağlayan bir online pazarlama aracı.
Beyin fırtınası tekniğine benzeyen bir problem çözme tekniği. Temel farkı Gordon tekniğinde problem çözme grubunda yer alan üyelerin (oturum lideri dışında) gerçek problemin ne olduğunu bilmemeleridir. Grup üyelerinin problemin niteliğinden haberdar edilmemelerinin nedeni, çok çabuk ve ani çözümlere varılmasının engellenmesi ve analitik düşünce tarzının yaratıcı düşünceyi bloke etmesinin önlenmesidir.