D

Şirkete stratejik konularda rehberlik eden dış paydaşlardan oluşan bir grup.

Veri bilimi ve analitiği konusundaki becerileri geliştirmek, yeni yaklaşımlar keşfetmek ve topluluk içinde etkileşimde bulunmak isteyen kişiler için faydalı ve eğlenceli etkinlikler. Ekipler, sağlanan veri kümelerine dayalı olarak gerçek bir iş sorununa çözüm bulmak için 48 saat boyuna çalışır. Sonrasında jüri değerlendirmesi ile en yaratıcı çözüm yöntemini bulanlara ödüller verilir.

Girişim sermayesi değerleme sınıfı. Şirket değerlemesini 10 milyar doların üzerine çıkaran şirketler “10 boynuz” anlamına gelen “decacorn” olarak tanımlanıyor.

Bir ürünün veya hizmetin rakiplerden farklı olarak müşterilere sağladığı benzersiz değeri ve faydaları tanımlayan ifade.

Girişimcilerin müşteriye, topluma veya endüstriye değer katarak başarı elde etme süreci.

Bir işletmede ürün veya hizmetin üretiminden tüketiciye ulaşana kadar geçen tüm aşamaları içeren süreçler.

Bir şirketin finansal olarak değerinin belirlenmesi süreci.

Bir şirketin başka bir şirketi satın alması. Bir işletmenin büyüme stratejisi kapsamında veya belirli bir pazarda daha etkin olması amacıyla bu satın alım gerçekleştirilir.

Bir şirketin başka bir şirketi çalışanları ve yetenekleri için satın alma stratejisi. Genellikle yetenekli ve uzman bir ekibi, kazanmak için satın alım gerçekleştirilir.

Kişilerin veya grupların sıfırdan yeni iş fikirleri geliştirmesi, bu fikirleri uygulamaya koyması ve yeni bir işletme kurması süreci.

İnternet ve diğer dijital kanalları kullanarak ürün veya hizmetin tanıtımını yapma ve müşterilere ulaşma stratejisi.

Mevcut hisse sahiplerinin sahip oldukları toplam şirket değeri içindeki oranlarının azalması. Dilüsyon, genellikle yeni hisse senetleri ihraç edilerek veya opsiyonlar kullanılarak ortaya çıkar.

Ürün veya hizmetin doğrudan bireylere satılması, genellikle kişisel satış temsilcileri aracılığıyla gerçekleşmesi.

Bir şirketin başka bir şirkete, genellikle bir yabancı ülkedeki bir işletmeye doğrudan sermaye yatırımı yapması.

Yatırımcıların yatırım sürecinde girişimciden şirketin geçmişi ile ilgili istediği doküman ve güvenceler.

Bir şirketin değerlemesinin, önceki turda belirlenen değerleme seviyesinden düşük bir değere düştüğü durum.

Kaynakların sürdürülebilir bir şekilde kullanılması ve atıkların en aza indirilmesi amacıyla tasarlanan bir ekonomik model.

Belirli bir hedefe ulaşan ziyaretçi sayısının, genel ziyaretçi sayısına oranı, genellikle dijital pazarlama, e-ticaret veya internet üzerindeki diğer etkileşimli platformlarda kullanılan bir ölçüdür.

Çoğunluk hissedarların hisselerini satışa gitme kararı aldığında, azınlık hissedarları ve diğer pay sahiplerini bu karara katılmaya zorlama.

Tek bir turda yatırımcılardan 1 milyar dolar toplayan girişim.

Genellikle bir yatırım fonu veya finansal hesap gibi kaynaklardan, belirli bir miktarın çekilmesi veya çıkartılması.

Bir yatırım kararının verilebilmesi için mali, hukuksal ve idari tüm gerekli bilgilerin yer aldığı, şirketin mevcut durumunu gösterip geleceği hakkında en doğru öngörülerin yapılmasına imkan veren detaylı ve sistematik bir araştırma ve analiz.

Girişimcilerin duygularını tanıma, yönetme ve başkalarının duygularını anlama yetenekleri.