Ç

Bir müşteriye başka bir ürün veya hizmet önererek, satın alma işlemini genişletmeye çalışma stratejisi.

Gerçekleştirilmesi planlanan projelerin veya iş fikirlerinin çevreye olabilecek olumlu ve olumsuz etkilerinin belirlenmesinde, olumsuz yöndeki etkilerin önlenmesi ya da çevreye zarar vermeyecek ölçüde en aza indirilmesi için alınacak önlemlerin, seçilen yer ile teknoloji alternatiflerinin belirlenerek değerlendirilmesinde ve kontrolünde sürdürülecek çalışmalar bütünü.

Bir girişimde henüz fikir aşamasında ihtiyaç duyulan sermaye. Çekirdek sermaye bir risk sermayesidir. Projenin yapılabilirliği, ürünün veya hizmetin piyasada yer bulup bulamaması gibi birçok soru işaretinin henüz yanıt bulmadığı bir dönemde şirkete yatırılacağı için yatırımcı açısından büyük risk taşımakla beraber büyük kazançlar elde edilmesi de mümkündür.

Bir fikri hayata geçirmek için ihtiyaç duyulan ilk ve ufak çaplı yatırım.

Bir işletmenin rakipleri karşısında üstünlük sağlayan temel beceri ve avantajları.

İşletmelerin ürün ve hizmetlerini çevrimiçi olarak satmalarına olanak tanıyan platformlar.

İşletmenin bir çeyrek içindeki büyüme oranı.

Girişimcinin yatırım sırasında elde ettiği hisseleri başka birine satarak şirketten çıkması. Yatırımın değer kazanması durumunda, yatırımcılar veya girişimciler genellikle belirli bir noktada çıkış yapmayı planlar.

Yatırımcının yatırdığı paranın kaç katına çıkış yaptığı. Yatırımcının amacı bu çarpanın olabildiğince yüksek olması.

Birden fazla pazarlama kanalını kullanarak müşterilere ulaşma stratejisi.