B
İşletmeler arasında doğrudan mal ve/veya hizmet alışverişi.
Bir işletmenin başka bir işletmeye ürün veya hizmet sağlaması anlamına gelen iş modeli. Şirketler arası pazarlama ya da satış uygulamalarına verilen ad.
Bir işletmenin doğrudan son tüketicilere ürün veya hizmet sağlaması anlamına gelen iş modeli. Yani bir işletmenin doğrudan tüketiciye hizmet veya ürün satışı yaptığı model.
İşletmelerin doğrudan devlet kurumları ile yapmış oldukları her türlü ticari faaliyeti ifade etmektedir.
Şirketlerin finansal değerlerine ek olarak sosyal ve çevresel etkileri ön planda tutan, sürdürülebilirlik odaklı bir şirket sertifikası.
Şirketlerin finansal değerlerine ek olarak sosyal ve çevresel etkileri ön planda tutan, sürdürülebilirlik odaklı bir şirket sertifikası.
Bir işletmenin gelirlerinin toplam maliyetlerine eşit olduğu nokta. Başabaş noktasında, işletme ne kar ne de zarar etmektedir. Yani, satış gelirleri, işletme maliyetlerini karşılamaktadır.
Bir işletmenin süreçlerini, ürünlerini veya hizmetlerini, sektördeki en iyi uygulamalarla karşılaştırarak performansını değerlendirme ve iyileştirme süreci.
Bir sorunun temel nedenini anlamak ve çözmek için kullanılan bir kök neden analiz yöntemidir. Bu metodoloji, bir sorunun ardındaki temel nedenleri belirlemek ve bu nedenleri ortadan kaldırarak sürekli iyileştirmeye odaklanmak amacıyla geliştirilmiştir. Genellikle Kaizen ve Kalite Yönetimi gibi sürekli iyileştirme yaklaşımlarıyla birlikte kullanılır.
Birden fazla kişinin bir araya gelerek bir konuyla ilgili fikirlerini eleştirilmeksizin açıklayarak, birbirleriyle fikir alışverişinde bulundukları, bireyin yaratıcı düşünme gücünü geliştiren bir öğretim tekniği.
Yatırımcıların bir girişime yatırım yaparken verdiği tutarı açıklar. Her fonun ve yatırımcının kendine belirlediği bir ticket size vardır.
Girişimcinin kişisel marka değeri, benzersiz özellikleri ve değerleri.
Dış finansman kullanmaksızın, kendi öz kaynakları ile iş kurma yöntemi.
Girişimcinin mal ve hizmetlerini tanıtmaya rakiplerinden ayırt etmeye ve farklılaştırmaya hizmet eden isim, logo, simge, tasarım, resim ve bütün bunların bileşkesi olan somut ve soyut bir kavram.
Bir e-ticaret platformu veya pazar yerinde satılan ürünlerin toplam ticaret hacmini ifade eden bir ölçüm aracı.
Bilgisayar, telefon, tablet ve sunucu gibi tüm cihazlar arasında zaman ve mekân kısıtlaması olmadan veri paylaşımına olanak sağlayan, internet tabanlı bir veri depolama hizmeti.
Bir şirketin sermayesini harcama oranı. Örneğin, bir şirketin ay başında kasada 10.000 doları varsa, o ay 2.000 dolar gelir elde edip, 5.000 dolar gideri oldu ise burn rate 3.000 dolar’dır. Ay sonunda kasada 7.000 dolar kalmıştır.
İş modelini görsel olarak anlamak ve geliştirmek için kullanılan ve 9 bölümden oluşan bir araç.
Büyük miktarda veri üzerinde analiz ve çıkarım yapma süreci. Büyük veri, daha fazla çeşitlilik içeren ve hacmi hızlıca artan verilerdir. Bu durum aynı zamanda üç V (volume, velocity, variety) yani hacim, hız ve çeşitliliği ifade eder.