Bir kullanıcı testi yöntemi. İki farklı strateji, tasarım veya içerik arasındaki performans farkını değerlendirmek için kullanılan test.
Bir organizasyonun sadece kendi iç kaynaklarına dayanmak yerine dış kaynakları da kullanarak yenilikçi çözümler geliştirmesi ve değer yaratması süreci.
Proje yönetiminde esnek, hızlı tepki veren ve sürekli iyileştirmeyi vurgulayan bir yöntem.
Farklı kaynaklardan gelen içerikleri bir araya getirip sunan platform veya uygulama.
Uygunluk değerlendirme kuruluşlarınca gerçekleştirilen çalışmaların ve bu çalışmalar sonucunda düzenledikleri uygunluk teyit belgelerinin güvenilirliğini ve geçerliliğini desteklemek amacıyla oluşturulmuş bir kalite altyapısı.
Yazılım geliştirme sürecinde bir ürünün erken aşamasını ifade eden bir terimdir. Ön izleme versiyonudur. Yazılımın tüm özellikleri tamamlanmamıştır. Bu aşamada hatalar düzeltilmeye devam edilir.
Girişimin resmi yansıması olan şirketlerin kuruluş aşamasında ortaklar arasında yazılı olarak düzenlenen, şirketin iç organizasyonunu, yönetişimini ve işleyişini düzenleyen temel belge.
Bir ürünün veya konseptin diğer başka bir ürün veya konseptle benzerlik göstermesi, geleneksel yaklaşım.
Yapılacak işle ilgili yazılı veya sözlü anlaşma. İş bağlantısı.
Sermaye artırımlarında sermaye koymadan hisse oranının sabit kalması. Bu noktaya dikkat etmediğiniz takdirde yeni yatırım turlarında hisse payınızın beklenmedik şekilde azaldığını görebilirsiniz.
Yazılım uygulamaları arasında veri iletişimini sağlayan arayüz. API’lar, bir yazılımın diğer yazılımlarla etkileşimde bulunmasını, veri alışverişi yapmasını ve işlevselliği paylaşmasını mümkün kılar.
Belli bir konu, sektör veya ilgi alanında uzmanların bir araya gelerek bilgi paylaşımında bulunduğu, deneyimleri tartıştığı, yeni gelişmeleri değerlendirdiği etkinlik.
Bir organizasyonun veya bir bireyin yeni bilgi edinme, mevcut bilgiyi genişletme ve bu bilgileri kullanarak yeni ürünler, hizmetler veya süreçler geliştirme sürecini ifade eder. Ar-Ge’nin amacı, bilimsel veya teknolojik bilgiye katkıda bulunarak inovasyonu teşvik etmektir.
Bir işletmenin mevcut finansal performansını yıllık bazda ölçen ve ulaşabileceği geliri tahmin etmek için kullanılan bir finansal ölçüm.
Kullanıcı başına ortalama gelir. Her aktif müşteri için ne kadar gelir elde ettiğinizi ölçer. Genellikle bir abone tabanının gelirini ölçmek için kullanılır.
Bir girişimcinin asansör yolculuğu kadar kısa bir süre içinde (30-60 saniye), kendini, iş fikrini veya projesini yabancı birine tanıtma, ve karşısındakini ikna etme yeteneklerini ortaya koyduğu kısa sunumdur. Bu sunum tarzına asansör konuşması denmesinin bir başka sebebi ise, genellikle yoğun olan yatırımcıları, CEO’ları girişimcilerin ancak asansördeki gibi kısacık boşlukta yakalayıp, fikrini sunma şansını elde etmesinden gelmektedir.
Şirketin kendi varlıklarını azaltarak, dış kaynaklardan hizmet alması. Örneğin araç satın almak yerine, araç kiralamak.
Bir internet platformu, uygulama veya diğer dijital hizmetlerde herhangi bir ay içinde etkileşime giren benzersiz kullanıcıların sayısını ifade eden bir ölçüm.
Bir girişimin belirli bir dönemde (genellikle bir ay içinde) harcadığı nakit miktarı. Ay başındaki ve sonunda kasada bulunan net tutarlar arasındaki fark ile bulunur. Örneğin, bir şirket bir ay içinde 10.000 dolar gelir elde ederken, aynı dönemde 15.000 dolar harcama yaparsa, aylık yakılan para 5.000 dolar olacaktır.